Terapeuticko-reedukačné aktivity

Pozeranie televízie či hranie počítačových hier je bežnou súčasťou života našich detí. Ak je takéto pasívne trávenie voľného času pod kontrolou rodičov a je vhodne usmerňované, nemusí byť nutne škodlivé. Čím však deti motivovať, aby čas trávili aj hodnotnejšie a prospešnejšie? Na čo ich pozitívne “namotať”?

Jednou z možností je skladanie puzzle. Skladaním puzzle sa rozvíja zrakové vnímanie, trpezlivosť, predstavivosť, zmysel pre detail a množstvo ďalších vlastností.

Puzzle, dnes už klasickú logickú hru, pozná snáď úplne každý. Už malé deti si vďaka nej cvičia logické uvažovanie. Nad skladačkami sa sústredia nielen deti, ale i mnoho dospelých. I pre nich je skladanie najrôznejších obrázkov zábava a zároveň mozgové cvičenie, ktoré zabaví a naviac vraj znižuje pravdepodobnosť ochorenia  Alzheimerovou chorobou.

 

A čo tak vyrobiť si vlastné puzzle? O čo viac zvýšime dieťaťu sebavedomie, že samo dokáže vyrobiť aj takúto zložitú vec a budete sa čudovať ako sa bude spontánne tešiť.

Ponúkam Vám techniku, ktorú často využívam na individuálnych sedeniach so zameraním na rozvíjanie zrakového vnímania, posilnenie koncentrácie pozornosti, vytrvalosti pri práci, ako aj celkové rozvíjanie jemnej motoriky. V prílohe máte predlohu jablka a hrušky na výrobu vlastného puzzle. Obrázok si dieťa najprv vymaľuje, potom vystrihne a nakoniec poskladá. Prajem Vám príjemnú zábavu a to aj pri edukačnej činnosti.

Jablko - puzzle.jpg (31066)

Hruška - puzzle.doc (49664)